Arról is gyakran újságokból értesülök utólag, ha valaki az Ob vidékéről ideérkezett, akár a kapcsolatot velünk együtt létrehozó barátaink közül. Mintha megtorpant volna a lendület az avatóünnep óta, a kapcsolat második félidejében önkormányzati szinten. Küldöttségek ugyan utaznak kölcsönösen a városi ünnepnapokra, fontosabb rendezvényekre rutinszerűen, mint a többi testvérvárosba. Nem érzem azonban a dinamikát, ami az első hat év céltudatosságával vinné, fejlesztené tovább, amit elkezdtünk: elősegítené a múzeum befejezését, ösztönözné az emberi vagy akár gazdasági kapcsolatokat. Pedig mennyire a lehetőségeink kihasználásának kezdetéig jutottunk csak... Ez a különleges kapcsolat kreatív, belülről elkötelezett, felelős gazdát, összehangolót igényel. Akik az önkormányzati vagy kulturális küldöttségek tagjaiként megismerték Szurgutot vagy Hanti-Manszijszkot, persze nyilván egészen másfajta élményt éltek át, mint a többi testvérvárosban. Később is mind lelkesen emlékeznek vissza. Így például 2005. március 10-én a zalaegerszegi hangversenyteremben Szurgut népművészete címmel kiállításon mutattak be általuk hozott tárgyakat.
Rákóczi szerint az ilyen típusú képeket az analízis sugallta. Elsősorban az. Freudisták voltak mindannyian. Egy időben Rákóczi szeánszokat tartott, melyekre többen eljártak. Ezek a meditációszerű összejövetelek visszautaztatták a résztvevőket saját gyermekkoruk, részben eltemetett, de lényeges eseményeihez, onnan merítették témáikat. Mérsékeltem ódzkodásom. Engem erősen befolyásolt az az egykori beszélgetés 1963 tavaszán, a londoni University college folyosóján, melynek során Sir Peter Medawar (Nobel-díjas vegyész) kifejtette, hogy szerinte Freud sarlatán volt. De talán az évszázad egyik nagy regényírója. Amit doktrínába leírt, az mind fikció. 19 Megkérdeztem Kennedytől, a két szemléletés eljárástípus közül melyiket tartja előbbre valónak. 71 Képzőművészet / Színház Basil Rákóczi: The Proud Rooster -1970 Meglepetésemre sokáig habozott, majd úgy felelt, hogy Rákóczi kritikusait összegezve sem lehet kielégítően megfelelni a kérdést. Cyrill Connolly, korának egyik vezető irodalmi kritikusa mindkét típust értékelte, Herbert Reed, korának legbefolyásosabb angol művészeti mogulja, a szürrealizmus felértékelése felé hajtott, Ingouville Williams, Rákóczi pártfogója a szubjektív festészet mellett tört lándzsát, Bruce Arnold, a kilencvenes évek befolyásos ír kritikusa a realista képek festőjét kedvelte, míg A. J. Leventhal, Irish Painters and Exhibitions című cikkében (Irish Times, december 25., 2. o. )
Kell A Férfi Könyv, 2024