Mielőtt rendelését elküldené lehetősége lesz arra, hogy beváltsa az addig összegyűjtött aranytallérokat, ezzel növelve az Önnek járó kedvezmény mértékét. A kedvezményekről, illetve az igénybevételéhez szükséges aranytallér mennyiségről IDE kattintva bővebb információt kaphat. Fontos, hogy virtuális erszényében a könyv megrendeléséért járó aranytallér összege, kizárólag rendelésének feldolgozása után kerül jóváírásra. Két évezred szentjei közül is kiemelkedő egyéniség Hippói Szent Ágoston. Vallomásainak tizenhárom könyve nemcsak az ókeresztény, hanem a világirodalom legnagyobb művei közé tartozik. Stílusának egyik sajátossága állandó érzelmi hullámzása, mely különös ritmust ad latin és magyarrá lett prózájának: egyszerű, hétköznapi szavakkal tér vissza-vissza múltjába, gyerekkorától élete derekáig, majd újra meg újra olyan zsoltáros-imádságos hangba lendül át-szinte észrevétlenül-, mely páratlanul költőivé teszi vallomásait. A világirodalomban ő az első, aki úgy figyeli meg a gyermeket, ahogy századunkban a gyermeklélektan tudósai.
Hatodik könyv A hatodik könyv tartalma (374-385) I. FEJEZET Mónika megérkezik Milánóba s megtudja, hogy fia megszabadult a manicheus tévelygéstől. FEJEZET Csudálja édesanyja jámbor engedelmességét az Egyház iránt. FEJEZET Ambrus püspök nagy elfoglaltsága. FEJEZET Ambrus előadásai nyomán Ágoston lelke kezd világosodni. FEJEZET Megérti, hogy hit nélkül nem boldogulhat. FEJEZET Részeg koldussal találkozik, s elmélkedik a boldogságról. FEJEZET Alypiust visszatartja a cirkusztól. FEJEZET Alypius újra megtévelyedik. FEJEZET Alypiust tolvaj gyanánt elfogják. FEJEZET Alypius dicsérete. Nebridius hozzájuk csatlakozik. FEJEZET Leírja sok szomorú töprengését. FEJEZET Alypius és Ágoston vitatkozása a nőtlen és nős állapotról. FEJEZET Sok sürgetés után Ágoston mátkát választ. FEJEZET Barátaival együtt remeteségbe akar húzódni. FEJEZET Ágyasát elbocsátja, de másikat szerez. FEJEZET Fél a haláltól és Isten ítéletétől. 3 Hetedik könyv A hetedik könyv tartalma (385-386) I. FEJEZET Panaszkodik, hogy Isten elgondolásánál nem tudott szabadulni a kiterjedés fogalmától.
Így is igaz, Uram, így is. Hova hívjalak tehát, ha úgyis benned vagyok? És ugyan honnan indulhatnál el felém? Magad mondtad: betöltöm az eget és földet (Jer 23, 24). Égen, földön túl ugyan hova mehetnék tehát, ahova innen jönnöd kellene utánam? III. Betöltesz eget és földet. Be tudnak-e azonban téged egészen fogadni, vagy marad valami belőled, ami már nem fér beléjük? És a maradékot az immár betöltött égen, földön kívül hova árasztod szét? Vagy nincs szükséged arra, hogy valami téged együtt tartson, mert te magad tartod együtt az egész világot azzal, hogy betöltöd? A veled tele mindenség neked nem tartóedényed. Szétzúzhatod, s nem ömlesz szét. Reánk kiáradásod is nem a te leszállásod, hanem a mi fölemelésünk; nem magad szakadozol ilyenkor, hanem minket igazítasz egybe. Ez az igazság: Mindent a magad egységes egészével töltesz be. Mivel azonban a mindenség nem tud téged egészen befogadni, talán csak részt kap belőled s egyazon rész jut az egész mindenségnek? Vagy részek szerint osztakoznak rajtad, s a nagyobbak többet, a kisebbek kevesebbet kapnak?
Ahogy Joseph Trabucco írja: "Nem volt idegen a föld érzéseitől, a barátság édes volt számára. Olyan pontig szerette, hogy egyfajta kétségbeesést érzett egy barátja elvesztése miatt. Könnyes íze volt. Megőrült a költészet miatt. " Az emlékezet szeszélyei A könyv azt is elmondja, hogy az emlékezetnek voltak hibái, elárulta: elfelejtett, bizonyos írások menüje feledésbe merült, ha az egyik személyiségének valóban megvolt a varázsa, amit kölcsönöz neki, akkor elfelejtette, miért hiányzott a másik egy harmadik látogatás során Milánóba, még az anyjának adott válaszokat is elfelejtette az utolsó ostiai kertjükben. Ezenkívül szándékosan szelektív emlékezet, a szellemi szempontból felesleges emlékek kiküszöbölése. Így: "Sok mindent csendben átmegyek, sietve eljutok azokhoz, amelyek arra ösztönöznek, hogy valljam be neked" (III, 21). "Minden csepp idő [neki] költsége [kedves]", nem fogja elmondani a püspökséghez való csatlakozását, "a buzdításokat, a vigasztalásokat és az utasításokat" ( uo. ), Amelyek által Isten arra késztette, hogy hirdesse igéjét.
FEJEZET Nem minden bűn egyforma; figyelembe kell venni a szándékot is. FEJEZET Egynémely manicheus ostobaságról. 2 XI. FEJEZET Édesanyja vigasztaló álomlátása. FEJEZET Lehetetlen, hogy ennyi könny magzatja elpusztuljon! Negyedik könyv A negyedik könyv tartalma (373-382) I. FEJEZET Áttekinti a most következő évek sok-sok tévelygését. FEJEZET Tanulmányait befejezte s maga is tanítani kezd. Bevallja bűnös viszonyát. FEJEZET A csillagjósokhoz szegődik s bölcs oktatás sem tudja tőlük eltántorítani. FEJEZET Egyik ifjúkori barátja súlyosan megbetegszik s a szentkeresztség után meg is hal. Ágoston szörnyű fájdalma. FEJEZET Keresi, miért talál az ember megnyugvást a könnyekben. FEJEZET Gyásza miatt szinte az életét is megunja. FEJEZET Otthagyja szülővárosát. FEJEZET Karthágói barátai megvigasztalják. FEJEZET Az igazi barátságnak Isten az alapja. FEJEZET Mulandó a világ, nincs benne pihenésünk. FEJEZET Istenhez igazodjunk, ne a hervadó világhoz. FEJEZET Ösvény az élet s boldogtalan az ember, ha nem Isten hírével jár rajta.
János Pál pápaA családi közösség - Familiaris consortio8Ferenc pápaImádság9Fésűs ÉvaAz ezüsthegedű10
Sem az Olaszországból való visszatérése után Thagaste-ban eltöltött évek, sem az édesanyja 387 nyarán bekövetkezett halálát követő római tartózkodása sem. Az utolsó emlékeztető, pontosan: ezek a könnyek a friss sírnál Osztiánál hullottak, és apja Patricius röpke idézése. Végső gyengeség, mielőtt Isten szolgái (vagy rabszolgái) hősi világába lépnének ( serui Dei). Milyen olvasmány a vallomásokhoz? A vallomások olvasatának tehát a "hit átadásának pedagógiáját" szolgáló bizonyságtételnek kell lennie. "Ezt mondom, de kinek? Nem a tiéd, Istenem; de előtted mondom a fajomnak, az emberi fajnak […] És miért van ez? Nyilvánvaló, hogy számomra és a lehetséges olvasómnak átgondolom, milyen mély kiáltás van hozzád " (II, 3). Az olvasás "utánzásból" és a lelki közösségből fog származni, és az X. könyvben (IV., 6. ) Ágoston ismét elnyeri a bizonyosságát: "Ez az a gyümölcs, amelyet elvárok ezektől a vallomásoktól, amelyben megmutatom magam, nem pedig olyan. hogy voltam, de amilyen vagyok. Nemcsak előtted akarom megtenni őket, ezzel a remegő titokzatos örömmel, ezzel a reménykedő titokzatos szomorúsággal, hanem arról is, hogy meghallgassam az ember fiait, akik kapcsolódnak a hitemhez, az örömömhöz és akik részt vesznek a halandóságom - polgártársaim, az itt utazók, mint én, és akik az én utamon járnak, akár előttem, akár mellettem […].
Kell A Férfi Könyv, 2024